perjantai 18. syyskuuta 2015

Uusi keittiövaaka

Moi! Marsujen viikkoon ei ole kuulunut nyt juuri mitään hirveän ihmeellistä. Huomenna varmaan leikkaan kynnet+putsaan rasvarauhaset. Näyttelyyn ei päästä, koska mulla on ratsastus siihen aikaan ja en voi enään peruuttaa enempää kun olen ollut jo niin monesti pois. Kyydinkin kanssa olisi ollut ongelmia. Tosiaan sain taas keittiövaa´an ja punnitsin marsut.
Nuutti 973gr
Toffee 927gs ja Chili JÄRKYTTÄVÄT 1009gr. Minne ne mun pikkupoitsut ovat kadonneet?. Omena puun oksat on näille kavereille kelvanneet hyvin. Lehdet tietty syödään ekana. Olen huomannut Tokmannin (ent. tarjoustalo) purut halvimmaksi 0,88 euron hinnallaan. Merkki on pölkkypets. Joitain pitkiä tikkuja oli viime satsissa seassa, mutta ne eivät taida olla nyt niin iso ongelma. Pölkkypets ei myöskään mielestäni pölise hirveästi toisin kuin puuilon purut. Taisivat siellä kassalla ihmetellä kun iskä ja minä roudattiin sinne 24kiloa 4 kilon säkeissä sitä purua. Kysyivät mitä eläimiä oikein meillä on kun niin paljon ostettiin. Taisivat hämmästyä, että 3 pikku marsulle noin paljon ostetaan, no riittääpähän taas hetkeksi. 21euroa 24kilosta ei ole paha hinta mielestäni.  

     Lassilan tilan heinä on nyt sitten loppu. Pitäisi hakea lisää ja seuraavasta erästä lähtis kaverin kanillekkin vähän kokeiluun.  Huomasin sen yks ilta ja oli hirveä hätä huutaa iskälle, että hakee kaupasta lisää. Kello oli 22 niin iskä suuntasi sitten Valintatalolle tietty hakemaan oskua. Kotona avasin kyseisen paketin ja totesin sen olevan homeessa ja kosteaa. Äiti oli onneksi jemmannut 2kiloa eläinkaupan heinää jonnekkin. Kyllä se oli siitä heinästä kertonut, mutta en muistanut. Onneksi oli sitä hyvää heinää jossain muuten marsut olis joutuneet ehkä pärjäämään aamuun asti ilman heinää, koska homeista heinää ainakaan ne ei voi syödä!

Asiasta toiseen. Iskä on onnistunut jostain myös hommaamaan jonkun eläimen kuljetuslaatikon. Ei sellaista muovista perinteistä kissan boksia tai jyrsijän laatikkoa vaan vanhan kokonaan metallisen laatikon jonka pohja oli muovia. Siinä se lyhyt sivu aukeaa kokonaan. voi, että kiva kun mulla ei ole kuvaa tietenkään just tähän hätään. Jos sellaiseen sais kaksi väliseinää niin tulis ehkä aika pieni kolmenmarsun kuljetusboksi, mutta näkispähän toisensa hyvin. Mulla on sellaisia ite tehtyjä muovilaatikko kuljetusbokseja, mutta niistä on vaikea nähdä toiseen boksiin. Jos menee vaikka laivalle ja marsut jää autoon niin ei uskalla laittaa samaan boksiin.  

Arvatkaapa kuka tänään laittoi pyyhkeen marsujen aitaukseenn ja tyynyn? Menin pötkölleni sinne pyyhkeen päälle ja käytin ipadia hetken aikaa. Nuutti söi mun hiuksia vähän. :/ :D Suljin silmät siellä ja melkein nukahdin sinne. Oikeasti kun rupesin miettimäät yhdessä vaiheessa, että hetkinen missä mä oikein olen niin kesti hetki ennen kuin tajusin. Purupatja on oikeasti aika mukava, ei olis vaan kiva tapa herätä siihen, että sulla keikkuu marsuja päälläsi.

No tässä nyt sitten tämä kuulumispostaus tällä kertaa. Koitin nyt laittaa tohon loppuosaan jotain kappalejakoja, et ois ees vähän selkeempi. Yleensä kuvat hajottaa sen tekstin silleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti