tiistai 20. lokakuuta 2015

zooplussan tilaus ja kauhupäivä lähestyy...

Olen vihdoinkin saannut iskän laittamaan tilauksen englanninkieliseen zooplussaan. Marsut saavat kulmamökin,pajusillan,heinäriippumaton,juomapullon ja 6 kiloa Greenwoods pellettiä. Tilaus tehtiin lauantaina niin kohta saapuu paketti jo perille. Riippumatosta olen innoissani, koska marsut eivät ole ennen kokeilleet sitä. Marsuilla häkissä on nyt neljä tunnelia ja neljä mökkiä+ heinäloota. Mun marsuilla aina välillä esiintyy sakkaista pissaa joten toivon, että tää Greenwoods on hyvää sen suhteen. Genesis ja burgness exchel sisältää ainakin paljon d-vitamiinia joka ilmeisesti on ainakin yksi syyllinen? Sen paketin suhteen olen innoissani. Vaikka se on iskälle niin olen silti innoissani. Meillä ei ole ovikelloa, mutta tämä vanhempi koira haukkuu kun tulee vieras ihminen pihalle. :D

En edes tiedä, koska viimeksi leikkasin marsujen kynnet ja pesin rasvarauhaset. Teen sen kuitenkin torstain jälkeen. Marsut eivät tykkää enkä minäkään. Nuutti erityisesti on hirveän vaikea tapaus kynsien leikkuussa. Pieni marsu raapii ja näykkii sua. :/ Ei pure vaan näykkii vaikka en osuis edes suoneen. Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja kirjata noi ylös. Olen hukannut kai sen painopaperin, mutta arvasin sen ennalta ja onneksi puhelimessa on siitä kuva. ;) Jotain hienojakoisempaa purua aion ostaa siihen tehdashäkki osaan kyllä. Rupean varmaan noita tassujakin rasvailemaan. Etutassuissa on hirveästi känsiä ja takatassuissa ei yhtään?? En siis tajua miten aika on mennyt niin nopeasti.  Lauantain näyttely jää meidän sakilta välistä. :/ Tahtoisin mennä, mutta menen Helsinki International Horse UB Show:ta katsomaan.

Marsut ovat alkaneet hieman käyttämään sitä tasoa jonka tein. Ramppi ei ole jyrkkä vaan just sopiva. Kohta loppuu muutes multa aitauspalat kesken. Niitä meni sen tason aidoiksikin niin paljon. :/ Jos viitsis käydä ostamassa taikkiksia niin tekisin siitä rampista sellaisen kääntyvän, että ensin menisi tason reunaa pitkin ja sitten aitauksen reunaa pitkin laskee. Tuskin kukaan tajusi. :D

Mulla muutes tänään syttyi taas mun kani-marsu-degu kuumeeni. Nyt kun olis myynnissä 2vuotiaat teddy ja rusetti marsut. Just mun lempirotuja. Olen myös deguihin ja kaneihin ihastunut. Mitään tuskin noista haluaisin enään viikon päästä kun koulu on syysloman jälkeen taas pyrähtänyt käyntiin.  Paljastan nyt sellaisen seikan jota tuskin kukaan ois uskonut. Ennen mä en pitänyt marsuista. Pidin vähän, mutta pidin niitä lähinnä passiivisina paikallaan möllöttäjinä. Mutta nyt oon huomannut, että ne on ihanan persoonallisia otuksia<3 Jos joku muuten huomasi niin mä kovasti yritin tehdä kappalejakoja, mutta koulussa asiaa ei hirveästi olla käsitelty ja en oo mikään mestari kyseisessä hommassa. Valmistaudun huomiseen rääkkiin nimeltä ruotsin tuplatunti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti